Za uplynulé dva dny lidé pojišťovně Kooperativa z důvodu ledové kalamity nahlásili 300 škod. Celkovou výši těchto škod prozatím odhaduje pojišťovna na 7 milionů Kč.
U pojištění majetku je to 70 škod za 1,5 milionu Kč. To je o cca 10 % více, než v běžných dnech. Jedná se zejména o pády stromů, ale klienti hlásili první škody i z přepětí v elektrické síti a poškození elektroniky. Škody jsou hlášeny z celé ČR. Prozatím škody nehlásili velcí průmysloví klienti, u kterých očekáváme i škody z přerušení provozu z důvodu kolabující veřejné dopravy nebo přerušení dodávek elektrické energie.
Ledovka byla příčinou takřka absolutního ochromení Brněnské městské dopravy, což operátorům klientského centra Kooperativy a infolinky způsobilo nemalé komplikace při dopravě do zaměstnání. Aby pojišťovna zachovala plnou dostupnost infolinky pro klienty, musela operátory, kteří uvízli na cestě, vyzvednout a dopravit do práce služebními vozy. Operátoři Kooperativy pak odbavili o cca 20 % více hovorů, než v běžné dny.
V případě pojištění vozidel není absolutní nárůst škod nijak výrazný, ale změna je v příčině. Není tolik vykradených, nebo poškozených vozidel na parkovištích, ale pojišťovna Kooperativa řeší zejména havárky díky náledí. Celkem řešila 2. prosince pojišťovna 400 škod, každá druhá škoda byla z důvodu náledí. Nejvíc škod je registrováno na Ostravsku, Přerovsku a v Praze a pár je na Plzeňsku.
Předpokládá se, že většinu škod způsobených na majetku i vozidlech v důsledku současné kalamity klienti budou hlásit až v závěru tohoto týdne.
U zranění, které klienti řeší z úrazového pojištění, očekáváme ještě větší zpoždění. Klienti většinou škodu hlásí až po skončeném léčení - pohmoždění cca po 14 dnech, podvrtnutí po cca měsíci a zlomeniny až například po dvou měsících.
Zdroj: tisková zpráva pojišťovny Kooperativa